mandag den 17. november 2008

Køer

Der er kø nede ved Magasin. Henne ved barberen er der også kø;
og ved rejsebureauerne står folk i rækker langt ud på gaden.

Det er et led i kulturens fremme.

Mange mennesker har hørt om fordelene ved at stå i kø.
Chefen bliver bedre til at omgås medarbejderne. De bliver hurtigere
i samarbejde. Ferien bliver en større berigelse. Man lærer et mere
værdifuldt liv. Du stikker ikke så meget af.

Kvaliteten af dette liv, vi har på kursus - den vokser, når vi lærer.
Træder jeg dig da over tæerne med mine mange nederlag; og giver du
da plads for din glæde over de forskellige farver. Viser jeg forvirring
til vægs og viser du forvirring bagest i køen.

Nu havde jeg vænnet mig til farverne; men dagen går og lyset
skifter. Du får en anden farve. Der er flere mennesker i køen.
Nogle er langt fremme, andre tilbage med flere farver. Men vi står¨
alle i kø.

Når vi står, se til, at vi ikke falder. Gør jeg det ved at spørge,
hvorfor du skifter farve. Gør du det ved at snakke med mig i køen
og dens farver.

Må jeg lægge ud med at sige, at lugen derhenne er lukket med et
stort, ubehøvlet bræt. Men somvi står her, må du sige, at dette ikke
er en farvehandel. Vi står alle på en nedlagt godsbanegård.
Selv om det er en godsbanegård er lugen ikke lukket. Du må
sige det.

Ingen kommentarer: